marți, 13 decembrie 2011

pui dulce

Sambata trecuta, asteptam o vizita de la prietena mea sarboaica. Am invitat-o sa manance traditionala noastra mamaliga, de care am fost amandoua dezamagite, intrucat am descoperit ca exista ca mancare traditionala si in Serbia, doar ca poarta alt nume si se serverste cu miere, zahar, branza dulce. Mamaliga a fost servita, desigur, ca aperitiv, trebuia sa exista si un al doilea fel. M-am tot gandit ce sa prepar pentru ca in congelator aveam doar piept de pui si aripioare...asa ca am decis sa gatesc pieptul, dar nu intr-un mod traditional.

O sa scriu despre o reteta foarte aromata de pui dulce, care mie mi-a placut si pe care o sa o repet. Inainte de a pune pieptul la cuptor l-am asezat intr-un vas in care am turnat vin alb pana la jumatate, am adaugat 2 linguri de mustar, 2 linguri de sos de rosii, 3 catei de usturoi taiati si am completat restul vasului doua cani de apa amestecate cu sare piper si o lingura d ulei de masline. Am lasat totul la macerat o ora si ceva...




Am scos pieptul de pui, l-am curatat bine de grasime si l-am asezat intr-o tava. Inainte sa bag pieptul la cuptor am pus si cateva lingurite din sosul in care a stat la macerat. Am lasat pieptul cam 5-7 minute la cuptor (depinde de cuptor..al meu coace foarte greu), apoi am facut un sos cu 3-4 lingurite de miere, 1-2 lingurite de ghimbir, 3 lingurite de ulei de masline si l-am turnat omogen peste piept. Am taiat o ceapa rosie rondele si am asezat-o uniform pe piept, apoi l-am bagat inapoi la cuptor pana a capatat o crusta crocanta, dulce, delicioasa...







Cum nu am putut sa servesc pieptul simplu, am bagat la cuptor, alternativ cu el, patru cartofi.
Am pregatit intr-un castron un fel de crema de branza din smantana, iaurt de baut, unt, branza taiata cubulete mici, felii de muschiulet de porc taiate de aceeasi dimensiune cu branza si marar. am amestecat bine compozitia, apoi am taiat cartofii pe jumatate si am turnat compozitia pe ei, amestecand miezul moale al acestora cu crema de branza. 


Astfel, cu un piept de pui si niste cartofi am reusit sa obtin ceva bun si aspectos, intrucat eu consider ca degeaba e bun daca nu arata bine si nu mananci cu placere.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu